" As vrea sa povestesc si celorlalti ceea ce simt, dar o sfiala copilareasca - vesnica mea sfiala - ma opreste.
Vorbesc alte lucruri, streine de mine, banale: rezum ideile din o carte, recomand altele, recit, critic si ma ametesc caut cel putin sa ma ametesc singur.
Singur inabus pornirile de o adinca framintare sufleteasca, adinca dar nelamurita."
Drum si popas poezie de Vasile Voiculescu

Definiție din
Micul dicționar academic, ediția a II-a
critic, ă [Atestat: ȘINCAI, HR. II, 51/19 / Plural: ici, ice / Etimologie: lat criticus, -a, -um, franceza critique] 1 a Care demonstrează o evaluare atentă și o judecată pătrunzătoare (a unui fenomen, a unei activități, a unei opere literare, de artă etc.). 2 a Înclinat să critice. 3 a Preocupat de a examina și a evalua un fenomen, o activitate etc. 4 a Care anunță o criză, o schimbare (mai ales în rău). 5 a (Îs) Simptom Care poate determina o criză, o schimbare (în bine și mai ales în rău) Si: decisiv, hotărâtor. 6 a Primejdios. 7 a (La copii; îs) Vârstă ă Vârsta trecerii de la copilărie la adolescență, când sunt expuși la schimbări fizice și de comportament. 8 a (Fiz; îs) Temperatură ă Temperatura deasupra căreia un gaz nu mai poate fi lichefiat. 9 a(Fiz; îs) Stare ă Stare a substanței, în care dispare deosebirea dintre fazele lichidă și gazoasă. 10 a (despre presiunea, volumul unei substanțe) Valoare la care o substanță e în stare critică (9). 11 a (Teh; înv; îs) Iuțeală ă Viteză până la care un lichid curge normal sau arborele unei mașini se mișcă normal. 12 a (Îs) Situație ă Situație foarte periculoasă pentru starea fizică, psihică, economică etc. a unei ființe sau a unui grup de ființe. 13 substantiv masculin Persoană care examinează, interpretează și evaluează opere literare și artistice. 14 substantiv masculin Persoană care critică. 15 a (Îs) Aparat Totalitatea notelor, comentariilor etc. introduse la editarea unui text pentru a permite controlul modului de alcătuire a ediției. 16 a (Îs) Ediție ă Ediție a unui text însoțită de un aparat critic. 17 substantiv feminin Analiză, evaluare a unor opere literare, artistice, a activității unor persoane sau colective. 18 substantiv feminin (Îs) ă literară (și artistică) Ramură a literaturii care analizează, interpretează și evaluează fenomenul literar și artistic (contemporan). 19 substantiv feminin (Îs) ă de text(e) Comentarii asupra formei și conținutului unui industria textilă 20 substantiv feminin (Îe) A fi sub orice ă A fi de o calitate foarte scăzută. 21 substantiv feminin (Îe) A fi mai presus de orice ă A fi la un nivel foarte ridicat. 22 substantiv feminin Articol, studiu, ansamblu de studii de critică (17). 23 substantiv feminin Judecare severă a unei stări de lucruri sau acțiuni, prin evidențierea aspectelor negative.